Η Οδική ασφάλεια έχει στόχο, την ασφαλή οδήγηση γενικά των οχημάτων, τροχοφόρων και μη, την ασφαλή μεταφορά εμπορευμάτων με οχήματα και την ασφαλή μετακίνηση των πεζών.
Στην Ελλάδα το έτος 2019, σημειώθηκαν 10.712 τροχαία ατυχήματα, από όπου το 53,0% συνέβη στην Αττική και το υπόλοιπο 47% στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το 85% σημειώθηκε σε κατοικημένη περιοχή και συμμετείχαν 18.153 οχήματα εκ των οποίων τα 9.727 ήταν επιβατικά οχήματα και 6.094 μοτοσυκλέτες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων ήταν 656 και ο αριθμός των νεκρών ανήλθε σε 688. Όπως φαίνεται από τα πιο κάτω νούμερα οι οδηγοί είναι αυτοί με τα μεγαλύτερα ποσοστά θανάτων.
Πριν λίγες ημέρες ανακοινωθήκαν τροποποιήσεις για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που στόχο έχουν να καλλιεργηθεί η κυκλοφοριακή αγωγή μέσα από την εκπαίδευση και την επικοινωνία και να βελτιωθεί η ασφάλεια των υποδομών και των οχημάτων.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας, «Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα», ο πρώτος ΚΟΚ, «περί των κατά τις οδούς συναντώμενων αμαξών και εφίππων», εκδόθηκε το 1837.
H σειρά των μέτρων και των δράσεων θα αναληφθεί έχει στόχο τη μείωση των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%.
Θέσπιση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την Οδική Ασφάλεια
Το Εθνικό Παρατηρητήριο θα είναι αρμόδιο για τη συλλογή, επεξεργασία και τήρηση εθνικής βάσης δεδομένων για την οδική ασφάλεια. Σε ετήσια βάση θα δημοσιεύει ενημερωτικό δελτίο στατιστικών στοιχείων για την οδική ασφάλεια, η εγκυρότητα των οποίων θα επικυρώνεται από την ΕΛΣΤΑΤ.
Το νέο σύστημα διακυβέρνησης για την οδική ασφάλεια που περιλαμβάνει τέσσερις άξονες:
Η Κυβερνητική Επιτροπή θα συντονίζει το διυπουργικό έργο σε θεσμικό επίπεδο.
Η Εκτελεστική Επιτροπή θα εκτελεί τις αποφάσεις της Κυβερνητικής Επιτροπής και θα παρακολουθεί την υλοποίησή τους.
Η τοπική αυτοδιοίκηση θα έχει την ευθύνη υλοποίησης των επιχειρησιακών σχεδίων.
Η κοινωνία των πολιτών ΜΚΟ, ερευνητικά ινστιτούτα, επίσημοι σύμβουλοι της πολιτείας (ΤΕΕ), εκπαιδευτικά ιδρύματα, μέσα επικοινωνίας. Ένταξη του έργου τους υπέρ του στόχου της μείωσης των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Από τον προσεχή Σεπτέμβριο η διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής θα γίνει υποχρεωτική στα σχολεία.
Επιπλέον, όσοι έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους θα μπορούν να παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης με νέα εγχειρίδια για την εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών.
Δημιουργείται τράπεζα θεμάτων που προϋποθέτει τη διενέργεια θεωρητικών μαθημάτων στη σχολή οδήγησης.
Ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση για ειδικές ομάδες πληθυσμού
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με διεύρυνση της πλατφόρμας e-drive academy σε συνεργασία με το Υπ. Παιδείας και τη διοργάνωση προγραμμάτων μέσω του ΙΝ.ΕΠ. του ΕΚΔΑΑ
Κατάρτιση εκπαιδευτών οδήγησης και πιστοποιημένη επιμόρφωση τουλάχιστον κάθε 3 χρόνια.
Τέλος, θεσπίζονται προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στη βάση ορισμένων αρχών:
Με έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, χρήση κινητού τηλεφώνου.
Οι παραβάσεις θα έχουν διαβαθμισμένα χρηματικά πρόστιμα σε συνδυασμό με διοικητικές κυρώσεις.
Παράδειγμα: Στην περίπτωση οχήματος με ληγμένο ΚΤΕΟ, που δεν λειτουργούν οι φανοί ή κυκλοφορεί με σπασμένους καθρέφτες θα «τιμωρείται» το όχημα π.χ. με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας.
Στην περίπτωση παράβασης που σχετίζεται με την οδηγική συμπεριφορά, οι κυρώσεις θα επιβάλλονται στον οδηγό.
Η ευθύνη όμως θα επιμεριστεί και στα ΚΤΕΟ.
Ένα στα τρία οχήματα δεν προσέρχεται για έλεγχο. Για τον αμελή ιδιοκτήτη, αν παρέλθει η διετία, το πρόστιμο εκπρόθεσμου (65Euro) ισούται με το κόστος ελέγχου που δεν έγινε, άρα καθίσταται συμφέρον.
Έτσι, στο νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας θα υπάρξει διάταξη για τη δημιουργία Μητρώου Εποπτών ΚΤΕΟ.
Οι επόπτες ΚΤΕΟ θα είναι διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί Π.Ε. οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανέλεγχο on the spot, στην «πόρτα» του ΚΤΕΟ, του οχήματος που μόλις διήλθε με επιτυχία.
Σε όσα οχήματα διαπιστωθεί ότι έγιναν πλημμελείς έλεγχοι, θα υπάρχουν κυρώσεις που υπό προϋποθέσεις θα φθάνουν και στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας.
Επιπλέον, θα αυστηροποιηθεί το πρόστιμο για τον πλημμελή ιδιοκτήτη, ενώ θα επιβάλλονται και διοικητικές κυρώσεις όπως αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας.
Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα κατέβει στα 30χλμ/ώρα.
Η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα.
Στόχος είναι: ο τερματισμός του καθεστώτος της γενικευμένης πεποίθησης ατιμωρησίας και η αύξηση των εσόδων των ΟΤΑ.
Κάθε παραβάτης του ΚΟΚ, θα γνωρίζει ότι θα πρέπει να καταβάλει το προβλεπόμενο πρόστιμο και η διοικητική διαδικασία θα έχει ως εξής:
Πρώτον, μέσω του ανασχεδιασμού του συστήματος, ο παραβάτης θα γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο.
Δεύτερον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system.
Τρίτον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.
Τέταρτον, θα αντλούνται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.
Το τετράπτυχο της οδικής ασφάλειας θεμελιώνεται στους ασφαλείς δρόμους, την υπεύθυνη οδήγηση, την κυκλοφοριακή παιδεία και τη θέσπιση δίκαιων κανόνων.
Καθώς αναμένεται ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της Ελλάδας με νέους, σύγχρονους, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους.
Στην Apeiron Insurance Project, ενθαρρύνουμε τις δράσεις που καθιστούν την κίνηση στους δρόμους πιο ασφαλή και υποστηρίζουμε την τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Ελπίζουμε σε ένα μέλλον με λιγότερα ατυχήματα και ορθή οδική συμπεριφορά.
Αν όμως είχες ατύχημα, κάλεσε την Φροντίδα Ατυχήματος και επίλεξε ανάμεσα στα συνεργαζόμενα συνεργεία μας αυτό που σε βολεύει. Εμείς έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα που θα είναι δίπλα σου από το 1ο λεπτό και φροντίζει για την άμεση αποζημίωση σου.
Η ιστοσελίδα www.apeirononline.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση και εμπειρία σας. Τα cookies αυτά αφορούν την εξατομίκευση περιεχομένου, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων, την ανάλυση της επισκεψιμότητας, την εκτίμηση της αποτελεσματικότητας, καθώς και τη βελτίωση των επιδόσεων του δικτυακού τόπου.
Τα cookies βοηθούν στο να γίνει χρηστικός ένας δικτυακός τόπος, επιτρέποντας βασικές λειτουργίες, όπως την πλοήγηση και την πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές του δικτυακού τόπου. Ο δικτυακός τόπος δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς την αποδοχή τουλάχιστον των αναγκαίων cookies.
COOKIE | ΔΙΑΡΚΕΙΑ | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies are used to store the user consent for the cookies in the category “Necessary”. |
cookielawinfo-checkbox-non-necessary | 11 months | Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη GDPR Cookie Consent. Τα cookies χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία “Μη απαραίτητα”. |
viewed_cookie_policy | 11 months | Το cookie ρυθμίζεται από τo GDPR Cookie και χρησιμοποιείται για την αποθήκευση του εάν ο χρήστης έχει συναινέσει ή όχι στη χρήση των cookies. Δεν αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα. |
Τα cookies στατιστικών βοηθούν τους ιδιοκτήτες του δικτυακού τόπου να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τις σελίδες συλλέγοντας και αναφέροντας πληροφορίες ανώνυμα.
COOKIE | ΔΙΑΡΚΕΙΑ | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
---|---|---|
_ga | 2 years | Πρόκειται για ένα cookie του Google Analytics το οποίο καταγράφει την αρχή και το τέλος κάθε επίσκεψης στον ιστότοπό μας. Χρησιμοποιείται για τη διάκριση των χρηστών. |
_gat_gtag_UA_* | 1 minute | Πρόκειται για ένα cookie του Google Analytics το οποίο μας παρέχει δεδομένα σχετικά με μοναδικές επισκέψεις του προγράμματος περιήγησης στον ιστότοπό μας. |
_gid | 1 day | Πρόκειται για ένα cookie του Google Analytics το οποίο καταγράφει την αρχή και το τέλος κάθε επίσκεψης στον ιστότοπό μας. |
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!